نرده استیل استخر

نرده استیل استخر

19 تیر1398
نرده استیل استخر

به طور معمول در هر استخری که یک بخش کم عمق و یک بخش عمیق داشته باشد قطعا برای بیرون امدن افراد از استخر به پله نیاز است و همانطور که می دانید اشکال مختلفی از انواع پله استخر برای ایم منظور استفاده می شود.
ارتفاع پله ای که برای استخر در نظر گرفته می شود بستگی مستقیم به میزان عمق استخر دارد. نردبانی که برای قسمت کم عمق استفاده می شود دو یا سه پله خواهد داشت اما پله هایی که در قسمت عمیق به کار می رود می تواند ارتفاع بیشتری حتی 10 پله یا بیشتر نیز داشته باشد.برای حفظ امنیت افراد هنگام ورود به استخر و برای خارج شدن از آن نصب نرده لازم و واجب است.

اگر به دنبال نصب حفاظ استیل برای استخر شخصی خود هستید احتمالا اشکال مختلف نرده ها و پله های استخر را دیده اید. حتما متوجه شده اید عمده استخر ها از نرده استیل برای پلکان ورودی و خروجی و همچنین از نرده استیل دیواری ( دستگیره استیل) در استخر های خود استفاده کرده اند. در این مطلب با ما همراه باشید تا دلیل استفاده از استیل را دراستخر ها بررسی کنیم

جنس نرده استخر


برای استخرهایی که آب انها از نوع اسیدی و قلیایی است جنس استیل بهترین انتخاب است. شما می توانید هم از استیل 304 و هم از استیل 316 و حتی استیل 201 برای نردبان خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : استیل چیست ؟

نرده استخر استیل 201



جنس استیل 201 برای استخر چندان مناسب نیست به این دلیل که آلیاژی که در این نوع استیل به کار رفته نمی تواند مقاومت مناسبی در برابر کلر و رطوبت محیط استخر شود و ظرف مدتی کمتر 6 ماه در محیط اسیدی قلیایی آن واکنش نشان داده و زنگ زده و بعد از مدتی دچار پوسیدگی شده و از بین می رود.


نردبان استیل استخر


نردبان استخر استیل 304


استیل 304 در مقایسه با استیل 201 مقاومت بیشتری داشته و به نظر مناسب تر است اما با این وجود باز هم بعد از گذشت حدود 2 سال شما بر روی نرده استیل خود تغییر رنگ خواهید دید. تفاوت استیل 304 با استیل 201 در این است که برای تغییر رنگ استیل 304 راه حل وجود دارد. شما می توانید نردبان خود را پسیو نمایید. پسیو کردن باعث می شود شما با هزینه کمتری استیل خود را همانند روز اول در اختیار داشته باشید و دیگر نیازی به تعویض آن نخواهید داشت.


نردبان استخر استیل 316


استیل 316 در مقایسه با استیل 304 مقاوت بیشتری در برابر رطوبت و آب استخر خواهد داشت. اما با این وجد ممکن است ظرف مدتی حدود 5 سال دچار تغییر رنگ شود. راه حل تغییر رنگ این نرده استیل 316 تغییر رنگ داده نیز پسیو کردن است.با پسیو کردن شما نردبان استیل خود را همانند روز اول دراختیار خواهید داشت.

توجه داشته باشید دلایل ذکر شده در بالا برای نصب حفاظ استیل پیرامون استخر نیز صدق می کند. در حقیقت زیبایی ، نظافت اسان و مقاومت در برابر محیط مرطوب مهم ترین دلیل است که حفاظ های پیرامون استخر را نیز استیل انتخاب می کنند.
حتی اگر حفاظ استیل را به صورت یکنواخت به کار نگیرند از ترکیب استیل و شیشه که جنبه زیبایی بیشتر و مدرن تری به استخر می دهد استفاده میکنند


پله استیل استخر

ترکیب نرده استیل و پلاستیک


جنس استیلی که در این نوع نردبان به کار می رود از نوع 316 است اما پله های آن از نوع پلیمر ABC درواقع نوعی پلاستیک فشرده است. استفاده از این نوع نردبان که بخشی از آن پلاستیکی برای حفاظت افراد ازلیز نخوردن مناسب است.

مطلب پیشنهادی : قطعات نرده استیل

انواع نرده استیل استخر


در استخر های امروزی که عمدتا از پله هایی شبیه سکو برای ورود و خروج از محوطه استخر استفاده می کنید بازهم نیاز خواهید داشت که یک نرده به عنوان دستگیره برای حفظ امنیت افراد هنگام ورود خروج شناگران نصب کنید. علاوه بر این در محوطه داخل استخر و دور تا دور آن نیز هندریلی برای شناگران به صورت افقی دور تا دور استخر نصب می شود ر صورتی که شما از نردبان استیل برای اختلاف ارتفاع لبه استخر و عمق کف آن استفاده نکنید.

نمونه های دستگیره های استیل




نرده استیل استخر

نرده استیا استخر

نرده استیل

دستگیره استیل استخر

دستگیره استیل استخر

دستگیره استیل استخر

هندریل استیل دور استخر

نظرات
ارسال نظر