پله های فولادی مدرن

پله های فولادی مدرن

12 اسفند1397
 پله های فولادی مدرن

پله در ساختمان علاوه بر یک سازه ساختمانی می تواند زیبایی و شگفت انگیز بودن را به هر زیرساخت خانه و ساختمان القا کند.انتخاب نوع مناسب پله ها ، نیازمند توجه به طراحی و عملکرد آن است. در انتخاب پله مناسب برای سازه شما هیچ چیز مهمتر از انتخاب مناسب ترین مواد و مصالحی که در ساختار آن بکار می رود نیست. فولاد یا استیل دارای مزایای فراوانی است که نگرانی ها را نسبت به طراحی و عملکرد به طور مساوی پوشش می دهد. بیایید نگاهی به برخی از مزایای اصلی ساخت یک پله استیل کنیم.

فولاد واقعا یکی از مواد متنوع و کاربردی است که برای ساختن پله های مدرن استفاده می شود. در اینجا برخی از مزایای انتخاب پله فولادی نسبت به مواد دیگر را بیان می کنیم

مطلب پیشنهادی : نرده استیل

استحکام واطمینان بالا


فولاد دارای استحکام کششی بسیار بالا است. این آلیاژ، معمولا از مواد بسیار قوی مانند سنگ آهن و کربن ساخته شده است، هر دو با تغییرات در سطح اتم با هم ترکیب می شوند. این دقیقا همان قابلیتی است که به شما اجازه می دهد از مصالح ساختمانی استفاده کنید که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. فولاد غیر قابل احتراق است و مثل چوب دچار خوردگی نمی شود. حشرات مانند موریانه ها بر استیل اثری نخواهد داشت. در حقیقت، تقریبا هیچ عنصری وجود ندارد که بتواند یکپارچگی فولاد را تهدید کند - نه باد و نه آتش سوزی و نه گردباد. برای آرامش خاطر، همیشه می توانید روی فولاد حساب کنید.


به طور کلی یکی از عوامل مهم به کار گیری استیل یا فولاد در ساختمان نقش مهم ان برای اطمیان و اعتمادی است که بابت امنیت و حفظ جان افراد به دنبال دارد . در حقیقت حفاظ استیل به همین دلیل در ساختمان به کار گرفته می شود. اولین مزیت و مهم ترین مزیت ان این است که حفظ امنیت افراد را ظمانت می کند. این قاعده در ارتباط با پله استیل هم صادق است. بکارگیری پله فولادی در خاطر افراد اطمینان را به لحاظ استحکام به دنبال دارد.


مطلب پیشنهادی : استیل چیست؟


حفظ درباره محیط زیست


یکی از بزرگترین عوامل کمک به گرم شدن کره زمین در دوران مدرن، قطع وسیع درختان در سراسر جهان است. یک راه پله چوبی بزرگ می تواند مقادیر زیاد چوب را تامین کند، در حالی که یک پله فولادی 100٪ به قطع درخت نیاز ندارد. علاوه بر این در حالی که پله های چوبی به طور کامل قابل بازیافت نیستند ، فولاد یکی از مواد قابل بازیافت جهان است که میزان بازیافت جهانی آن بیش از 60٪ است. با انتخاب پله های فولادی شما به طور مستقیم به مبارزه با گرمایش جهانی کمک می کنید.

صرفه جویی در پول با فولاد

پله فولادی
فولاد مزایای بسیاری دارد و در عین حال بسیار ارزان قیمت است . علاوه بر قیمت ارزان ماندگاری طولانی آن و قابلیت استحکام آن را نیز در نظر بگیرید. ساخت یک پله استیل می تواند هزینه های شما را به میزان زیادی کاهش دهد، زیرا ساخت فولاد هزینه زیادی ندارد و چون سازه فولادی عمر طولانی تری از سایر مصالح دارد، باعث صرفه جویی در هزینه بکارگیری و کارکرد طولانی مدت آن در آینده خواهد شد و ارزش مالی ساختمان شما در آینده حفظ خواهد کرد.

سازه زیبا و مدرن


روندی که ساخت و ساز و معماری بیش از نیم قرن گذشته در پیش گرفته است استیل را بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار داده است، نه تنها به دلایل بالا، بلکه هماهنگی آن با مدل های زیبایی شناسی مدرن که در بسیاری از زمینه های طراحی و تکنولوژی امروزی بکار می رود می توان استیل را بکار گرفت. استیل پیچیده و مدرن است، در حالی که مواد مختلف مانند چوب در معماری مدرن به دلایل بسیاری کهنه و منسوخ شده می باشد.همچنین استیل نیز یک ماده بسیار انعطاف پذیر و متنوع است - با قدرت قابل توجهی نسبت به وزن – که می تواند به طرح های مدرن پله های مدرن تبدیل شده و به همین دلیل مورد انتخاب بسیاری از طراحان و معماران معاصر و پیش رو می باشد.

چشم انداز جدید


در گذشته، تصورات منفی در مورد استیل در ارتباط با چگونگی ارایه آن، نحوه ساخت آن و نحوه استفاده از آن وجود داشت . با این حال، در عصر مدرن، پیشرفت های بزرگی در زمینه تولید و تکنولوژی فولاد صورت گرفته است و به همین دلیل به سرعت به مواد انتخابی در طراحی و ساخت و ساز تبدیل شده است. سازندگان آن را دوست دارند، زیرا سبک وزن، قوی بوده و کار با آن آسان است. به همین دلیل طراحان ساختمان استیل را برای طراحی های ظاهری مدرن و انعطاف پذیرخلاقانه خود انتخاب می کنند. بکار گیری استیل ممکن است هزینه اولیه را کمی بیشتر کند اما ماندگاری و طول عمر مفید سازه را تضمین کرده و تضمین می کند که در بلند مدت پول شما را پس انداز خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : حفاظ استیل

عناصر پله های استیل


عناصر پله استیل

Steps :کف پله

مراحل شامل دو بخش، آستانه کف پله وبخش عمودی آن است. کف قسمت افقی پله است که پای آن قرار داده شده است. بخش عمودی آن ارتفاع بین هر پله است.

(Bullnose) : گام شروع

گام شروع یک پله است که ممکن است یک یا دو طرف باز داشته باشد و اغلب بزرگتر از بقیه مراحل است.

Stringers : نگهدارنده

عنصر ساختاری است که از کف پله وارتفاع بین پله ها پشتیبانی می کند. معمولا دو تا از آنها در هر طرف پله ها وجود دارد.

Winders : پله مارپیچ

پله هایی هستند که در یک طرف باریک تر از دیگر هستند. آنها برای تغییر مسیر راه پله در مواقع پیچ پله استفاده می شود

Trim -

دیواری است که کف پله و ارتفاع پله روع آن قرار گرفته است

Bannister (نرده) -

در واقع میله های افقی پله است و پله های فولادی می تواند یک، دو، یا بدون نرده باشند.

سازه استیل

Volute –خمیدگی

شکل مارپیچ منحنی که در پایان حاشیه ای دستگیره نرده های پله قرار داده می شود و با آن پله پایان می یابد.

Gooseneck - زانویی

یک دستگیره عمودی است که برای دستیابی به یک دستگیره های بالایی یا نرده بالکن استفاده می شود.

- Balustrades میله های عمودی

میله های عمودی که دستگیره میله افقی پله و آستانه کفی پله را به هم متصل می کنند.


- Newel ستون انتهایی
یک نرده بزرگ ستون مانند است که لبه های جانبی نرده را مهار می کند. اینها عناصر ساختاری هستند که اغلب زیر طبقه برای یکپارچگی ساختاری بیشتر در شکل نرده های پله ها گسترش می یابد.

مطلب پیشنهادی : حفاظ استیل پشت پنجره


به طور کلی پله های فولادی طول عمربیشتری دارد ،با محیط زیست سازگار تر است، ارزان تر است و بهتر از سایر مصالح ساختمانی است که ممکن است راه شما باشد. اگر شما از قاب فولادی برای راه پله های جدید خود استفاده می کنید و یک نظر حرفه ای می خواهید، می توانیم کمک کنیم.

برای خواندن سایر مطالب به بخش مقالات پرشیا استیل مراجعه کنید

نظرات
ارسال نظر