دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری فولاد

دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری فولاد

27 بهمن1397
دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری فولاد

اواخر هر سال میزان خرید و تقاضای فولاد افزایش می‌یابد، گفت: این مسئله بر قیمت‌های داخلی تأثیرگذار است و در عین حال باید به روند افزایش قیمت جهانی فولاد نیز توجه داشته باشیم.
عضو هیأت مدیره انجمن فولاد در مورد اختلاف قیمت فولاد در بورس و بازار هم اظهار داشت: قیمت فولاد در بورس بر اساس فروش سلف و تحویل دو ماهه تعیین می‌شود، ولی قیمت بازار بر مبنای فروش نقدی است که همین مسئله باعث ایجاد اختلاف بین دو قیمت شده است.
به گفته بیات، در زمان وزیر قبلی صنعت، قیمت فولاد در بازار بر اساس قیمت بورس تعیین می‌شد، اما حالا این‌طور نیست. 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، در هفته گذشته قیمت هر کیلو محصولات فولادی در بورس بین ۳۲۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان بود، اما در بازار به ۴۴۰۰ تومان رسید که این اختلاف قیمت سود زیادی را نصیب واسطه‌ها می‌کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق دستورالعملی که اخیراً در خصوص قیمت‌گذاری محصولات فولادی از سوی وزیر صنعت ابلاغ شد، حداکثر قیمت پایه نقدی تیرآهن سبک و میلگرد برابر با میانگین موزون نرخ معاملات دو هفته گذشته در بورس کالا است و قیمت پایه‌های بعدی با در نظر گرفتن برآیند نوسانات منفی و مثبت نرخ ارز نیما و قیمت‌های جهانی نسبت به تاریخ صورت‌جلسه دفتر صنایع معدنی تعیین و به بورس کالا و عرضه‌کنندگان اعلام می‌شود. همچنین حداکثر قیمت پایه نقدی عرضه بیلت و بلوم نیز معادل ۸۹ درصد قیمت پایه تیرآهن و میلگرد همان هفته تعیین و اعلام می‌شود.

با اجرای دستورالعمل جدید، محصولات فولادی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و این دستورالعمل به نفع صنعت فولاد است.
عضو هیأت مدیره انجمن فولاد در مورد اختلاف قیمت فولاد در بورس و بازاراظهار داشت: قیمت فولاد در بورس بر اساس فروش سلف و تحویل دو ماهه تعیین می‌شود، ولی قیمت بازار بر مبنای فروش نقدی است که همین مسئله باعث ایجاد اختلاف بین دو قیمت شده است.
 

نظرات
ارسال نظر