نمای اسپایدر کابلی

نمای اسپایدر کابلی

23 شهریور1398
نمای اسپایدر کابلی



یکی از انواع نمای شیشه ای نمای اسپایدر کابلی است .این نوع از نما در درجه اول ساختار شفاف و یکپارچه شیشه را در معرض دید قرار می دهد.کابل های افقی و عمودی بگونه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند که بتوانند یک شبکه ددر هم تنیده و مستحکم را به عنوان نگهدارنده ایجاد کنند.

این کابل ها به گونه ای در سازه بکار می روند که کمترین مزاحمت را در نمای ساختمان ایجاد کنند و مانعی برای دست یابی به دید وسیع در ساختمان وجود ندارد.یکی از مزیت های مهم نمای اسپایدری کابلی این است که شما می توانید هم یک نمای صاف در اختیار داشته باشید ( نمای اسپایدر کابلی ثابت ) و هم یک نمای دارای منحنی ( نمای اسپایدر خمیده ).

ساختار نمای اسپایدر کابلی



در این نوع از نمای شیشه ای شفاف کابل های افقی و عمودی بگونه ای منظم و به صورت شبکه ای در هم تنیده می شود و به عنوان سازه پشتیبان از شیشه های نما نگهداری می کند. این کابل ها در نقاط گره یعنی محل تقاطع خود بوسیله گیره های استیل ثابت می شوند.

این کابل ها باید در معرض حد مشخصی از کشش قرار بگیرند به همین دلیل لازم است مهندسین معمار و مهندسین سازه در یک تعامل سازنده با یکدیگر همکاری کرده و با محاسبات دقیق اندازه کابل ها و میزان کشش آن ها را تعیین کنند.


نمای اسپایدر کابلی



نمای اسپایدر فین گلسمطلب پیشنهادی :

ویژگی کابل های نمای اسپایدر


کابل های فولادی یا کابل استیل در بسیاری از سازه ها از جمله پل های عظیم ماشین رو به عنوان عنصر نگهدارنده سازه به کار می روند. دلیل این موضوع هم قدرت بالای این کابل های فولادی برای تحمل وزن بالای سازه هاست. این کابل های منعطف را می توان برای اتصالات سقف ، نمای ساختمان و پل ها به کار گرفت.


ساختار کابل ها یا سیم های فولادی به گونه ای است که یک سیم در مرکز قرار گرفته و سایر سیم ها به صورت رشته های منظم به دور آن پیچیده شده است. برخی دیگر از کابل ها نیز شامل چندین رشته سیم فولادی پیپیده است که به صورت مستقل هرکدام در هم تنیده شده است.
برای خواندن سایر مطالب به مقالات پرشیا استیل مراجعه کنید.

نظرات
ارسال نظر