نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت

25 تیر1398
نرده شیشه ای فیکس پوینت

یکی از انواع مدل های نرده شیشه ای ، نرده های فیکس پوینت است. در مطالب قبلی تنها از حفاظ استیل و نرده استیل به عنوان عناصر مدرن در معماری امروز صحبت کردیم در این مقاله به بررسی سایر حفاظ های مدرنی که برای ساختمانهای اداری و تجاری و حتی فروشگاه ها مناسب است می پردازیم. نرده های فیکس پونت به آن دسته از نرده های شیشه ای گفته می شود که در اتصالات آن از یراق آلات استیل و آلومینیومی به صورت نقطه استفاده می شود. این نرده ها برای استفاده در ساختمان های مسکونی ، تجاری ، فروشگاه ها و راه پله ها بسیار مناسب و ایده آل است.از آنجایی که برای اجرای این نرده ها از لبه بیرونی تراس و یا پله استفاده می شود این مدل برای استفاده در مکان هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند یک انتخاب مناسب است.

در نرده شیشه ای فیکس پوینتی شما یک سطح یکدست و یکنواخت از شیشه خواهید داشت و خبری از اتصالات بزرگ برای نگهداری شیشه نیست. باید توجه داشته باشید که اجرای این نوع از نرده شیشه ای یک شرط خاص نیاز دارد و آن هم اختلاف ارتفاع از سطح زمین است.این شیشه ها مستقیما به جداره سازه متصل می شود. به همین دلیل است که نصب این نرده را عمدتا در بالکن ها ، تراس ، راه پله ها شاهد هستیم.

در مطالب قبلی تنها از حفاظ استیل و نرده استیل به عنوان عناصر مدرن در معماری امروز صحبت کردیم در این مقاله به بررسی سایر حفاظ های مدرنی که برای ساختمانهای اداری و تجاری و حتی فروشگاه ها مناسب است می پردازیم.

مطلب پیشنهادی : حفاظ استیل پشت پنجره

در اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت به چند نکته توجه داشته باشید

  • شما لازم است محاسبه دقیقی از میزان تحمل بار در این شیشه ها انجام دهید. به همین دلیل از شرکت عرضه کننده بخواهید محاسبات ساختاری آن را در اختیار شما قرار دهد.
  • شیشه های فیکس پوینت قابلیت اتصال به انواع سازه بتنی ، فلزی و اجری را دارند اما شما باید مطمئن شوید که نسبت به سال ساخت سازه آیا متریال بنای شما برای نصب ترده شیشه ای از استحکام کافی برخوردار است یا خیر.
  • انواع مختلف اتصالات استیل فیکس پوینت وجود دارد به همین دلیل از کارشناسان نصب این نرده ها بخواهید مناسب ترین نوع آن ها را متناسب با سازه شما در اختیارتان قرار دهد.


نرده شیشه ای فیکس پوینت

مطلب پیشنهادی : نرده شیشه ای بالکن و انواع آن


اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت


نرده شیشه ای فیکس پوینت از شیشه های سکوریت یا لمینت(همان شیشه های که در نمای اسپایدر کاربرد دارد) با ضخامت 10 و 16 میلیمتر و همچنین یراق آلات آلومینیوم یا استیل تشکیل می شود. برای نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت سوراخ هایی در پایین شیشه ها ایجاد می شود تا بتواند فیکس کننده شیشه به دیواره را در آن قرار داد. محل این سوراخ ها که قرار است فیکس کننده ها در آن قرار بگیرد باید با محاسبات دقیق تعیین شود تا بتواند بار تحمیل شده را تحمل کند و از لنگر انداختن به یک سمت جلوگیری کند.

تعداد سوراخ های که برای اتصالات استیل در شیشه های به کار میرد بستگی به عرض ، ارتفاع و نوع شیشه به کار رفته در پروژه دارد. استانداری که برای ارتفاع این شیشه ها مغمولا به کار میرود 110 سانتی متر است.


نرده استیل فیکس پوینت



دلیل استفاده از قطعات استیل برای این نرده های شیشه این است که جنس استیل در براب خوردگی مقاومت بالایی داشته و نظافت ان بسیار آسان است و همچنین ظاهر مدرن و ساده ان با شیشه های لمینت بسیار همخوانی دارد.
تمام فیکس پوینت ها به هر شکلی که باشند از 4 جزء تشکیل می شود.


اتصالات استیل فیکس پوینت

مطلب پیشنهادی : استیل چیست ؟


سه جزء نخست در پشت نمای شیشه و به اصطلاح داخل کار رفته و از نمای بیرونی دیده نمی شود.
  • یک بولت که عمده بار شیشه را تحمل می کند
  • کانکتور که محل آن پشت شیشه است
  • یک واشر
  • در پوش بخشی که در نمای بیرونی شیشه دیده می شود و معمولا به دو شکل دایره و مربع مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از شیشه فیکس پوینت به تنهایی برای استفاده به عنوان حفاظ بالکن ،حفاظ راه پله ساختمان و یا حفاظ پله های داخلی ساختمان کافی است. این نرده های شیشه ای به اندازه ای استحکام دارد که شما نگرانی بابت امنیت افراد حفظ جانشان نداشته باشید. چراکه همانطور که می دانید اولین دلیل برای نصب نرده تامین افراد و بچه ها است. نرده شیشه ای فیکس پوینت به تنهایی یک حفاظ یکدست است و هیچ ابزاری در آن وجود ندارد که مانع دید شما باشد.
اما در صورتی که بخواهید امنیت بیشتری برای افراد ( بچه ها و سالمندان ) ایجاد کنید می توانید از هندریل های استیل ( نرده استیل ) به صورت دیواری و یا با اتصال به خود شیشه ها استفاده کنید. در این مورد هم دستگیره های استیل ( نرده استیل ) با سبک نرده شیشه مدرن شما هم خوانی داشته و به لحاظ زیبایی همچنان از یک محافظ مدرن در بنای خود بهره مند می شوید.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با نرده استیل


علاوه بر راه پله و تراس شما می توانید از نرده شیشه ای فیکس پوینت به عنوان حفاظ دور استخر نیز استفاده کنید. این نرده های شیشه ای برای استفاده در محیط های مرطوب دچار مشکل نشده و به دلیل اینکه اتصالات آن از جنس استیل و ضد زنگ زدگی است برای استفاده در محیط های مرطوب انتخاب مناسبی است.اما باز هم به یاد داشته باشید که برای نصب فیکس پوینت نیاز به اختلاف ارتفاع از زمین است.

پرشیا سازه استیل افتخاردارد محصولات خود در غالب نرده استیل ، حفاظ استیل ، نرده شیشه ای ، نمای اسپایدر .... را با رعایت کلیه ضوابط و استانداردهای ملی و همچنین با توجه به اصول و مقررات بهداشت و ایمنی ساختمان ارائه کرده و همچنین در راستای ارائه بهترین خدمات به مشتریان از یک تیم مجرب و حرفه ای و با انگیزه در اجرای پروژه ها بهره می برد.

نمونه ای از نرده های شیشه ای فیکس پوینت به عنوان حفاظ استخر




حفاظ شیشه ای فیکس پوینت دور استخر



فیکس پوینت دور استخر


نرده شیشه ای فیکس پوینت بالکن و تراس



حفاظ شیشه ای تراس

نرده شیشه ای فیکس پوینت تراس


نرده شیشه ای تراس

حفاظ بالکن مدرن



نرده شیشه ای فیکس پوینت برای راه پله



حفاظ شیشه ای و نرده استیل


نرده شیشه ای فیکس پوینت در راه پله ساختمان اداری

نرده راه پله مدرن

نرده شیشه ای مدرن






نرده شیشه ای در راه پله


نرده شیشه ای و نرده استیل

حفاظ راه پله مدرن

نرده شیشه مدرن

نظرات
ارسال نظر